3 wskazówki – playlista na YouTube

Playlista na YouTube to niedocenione narzędzie, które skutecznie pomaga wskaźnikowi watchtime na kanale YouTube, o którym pisałem we wpisie dot. watchtime. Przyjrzyjmy się trzem wskazówkom, które mogą pomóc przy tworzeniu playlist. Do dzieła!

1. Playlista od najciekawszego filmu!

Zdarza się często, że posiadamy na swoim kanale wiele serii. Wtedy filmy z danej serii (najlepiej dzień po opublikowaniu, by na kanale coś się działo) – dorzucamy do konkretnej playlisty. Najczęściej zdarza się, że w playliście najnowszy odcinek ląduje na samej górze.

Powód jest prosty. Widza, który ogląda film na playliście – najlepiej zatrzymać jak najdłużej. Umieszczenie najciekawszych filmów na samym początku to najlepsza droga. Takie działanie powiększa czas oglądania i może dać lepsze rezultaty.

2. Promocja playlisty.

Wiedząc, że playlista zbawiennie działa na wskaźnik watchtime w YouTube – najlepiej ją w jakiś sposób wypromować. Opcji mamy kilka:

  1. Karta w filmie – najlepiej jakbyś w filmie słownie zachęcił do kliknięcia w playlistę. Trudno, że stracisz widza w danym odcinku, ale przekierowując go do playlisty z najciekawszymi filmami – pomagasz wskaźnikowi watchtime na swoim kanale.
  2. Media społecznościowe – maratony swoich filmów, zapytanie widzów, który z odcinków jest najlepszy. Masa możliwości.

3. Playlista „Poznaj mój kanał”.

Gdy już posiadasz wiele serii na kanale, robi się burdel – prawda? Wyobraź sobie, że pozyskujesz wielu widzów z wyszukiwarki lub z innych kanałów, z którymi współpracujesz.

Playlista "poznaj mój kanał" na YouTubeW niej możesz umieścić najpopularniejsze filmy z kanału z różnych serii. W związku z tym, że będą to ciekawe filmy – szansa, że widz pozostanie na Twoim kanale jest duża, a w dodatku zapoznasz widza z mixem swojej działalności!

To były trzy najważniejsze porady odnośnie układania playlist na YouTube. Jeśli masz jeszcze jakieś inne – podziel się z nimi w komentarzu.

728x90