Jak zgasić Panią z call center?

Jest piękny, słoneczny dzień. W pośpiechu wychodzisz z domu, bo jak zwykle jesteś bliski spóźnienia do szkoły (lub pracy). Nerwowo chwytasz klucze, chcesz wybiec z domu aż nagle dzwoni telefon. Nieznany numer. Niedawno wysłałeś kilka CV do firm, więc domyślasz się, że może to być przyszły pracodawca. Odbierasz.

Jak zgasić panią z call center?

Jak zgasić panią z call center?

Myślisz sobie: czy rekrutację obsługuje jakieś call center? Nie! Chcą Cię zaprosić na super spotkanie zdrowotne organizowane w Twoim mieście. A Ty głupi, sprzedałeś swoje dane osobowe pewnej sieci komórkowej w zamian za zniżkę to teraz cierp.

No trudno, call center zadzwoniło, Ty się spieszysz – trzeba to jakoś rozegrać. Wysłuchujesz pierwszego zdania, mówisz, że dziękujesz, ale nie masz czasu na to. Call center oczywiście nie odpuszcza, próbując uświadomić Ci, że to spotkanie odmieni Twoje życie. Już zaczynasz się zastanawiać, czy zaprosili na nie Jezusa!

Odmawiasz po raz wtóry (czy ja napisałem – wtóry???). Myślisz, że Pani z call center odpuszcza? Nie ma mocnych! Nadal odmawiasz, by ta znowu zaczęła swój wywód na temat wpływu zdrowotnego fekaliów wieloryba słonowodnego na Twój zmęczony kręgosłup. Nie wytrzymujesz, odmawiasz. Pani swoje, a Ty:

Proszę Pani. Proszę zajrzeć do skryptu, ile razy odmówiłem?

Kobieta się obraża i kwituje to: w takim razie do widzenia i rzuca słuchawką.

 

Koniec, kropka. WIększość call center w swoich skryptach ma napisane, że nie wystarczy odmówić raz, dopiero po trzeciej odmowie konsultant może odpuścić. Sprawdziłem kilka razy i tylko w jednym przypadku musiałem uświadomić panią o jej skrypcie.

Na tę metodę nakierował mnie mój bardzo dobry kolega – Arek Kozuch (www.kozu.ch), który pracował kawałek czasu właśnie w podobnej firmie.

Ja tu tak pięknie opisuję, jak zgasić, ale… Ty zapewne jesteś dużo większym kozakiem. Zwyczajnie odkładasz słuchawkę i żyjesz dalej. Ja nie potrafię, za bardzo szanuję czyjąś pracę, by kogoś chamsko rozłączyć. Niemniej… skoro mnie to nie interesuje to chyba prościej jak rzucę słuchawkę, bo Pani w tym czasie może kogoś namówi?

Inne opcje:

  1. „Jestem niepełnoletni, rodziców nie ma w domu”
  2. „Nie wyrażam zgody na nagrywanie rozmowy”
  3. „Aaaaa Ja, ich wurde, halo?”

Co sądzisz?

Zobacz najnowszy odcinek „Jak zgasić Panią z call center?” na moim kanale YouTube ;-)

  • To Co Kocham

    Panie z Call center są tak irytujące, ale no cóż one tak zarabiają na życie
    Pozdrawiam TCK :)

  • Bardzo ciekawy i wyważony wpis :) Ludzie na słuchawce nie mają łatwo i nawet niezainteresowani poświęćmy chociaż minutę-dwie :)