Co będzie trudno osiągnąć na YouTube?

Osiągnąć na YouTube możesz wiele.

Możesz mieć milion subów, masę wyświetleń, grono wiernych fanów. Jak to mawiał mój przyjaciel: dziwki, koks i sława. W sumie to chyba nie tylko on…

Jest natomiast jedna rzecz, tak istotna jak obecność śniegu na Boże Narodzenie. Jedna, mała rzecz, która sprawi, że Twój widz ucieszy się, a Tobie będzie to ciężko sprawić:

czas.

Czy zdarzyło Ci się tak, że na infolinii robot poinformował Cię, że będziesz czekać w kolejce około 5 minut? Przy dziesiątej minucie czułeś lekką irytację a przy dwudziestej miałeś chęć wywalić telefon przez okno? Jak myślisz, co zrobił owy robot?

skłamał co do czasu.

Osiągnąć na YouTube można wiele, ale czy wygramy z czasem?

Osiągnąć na YouTube można wiele, ale czy wygramy z czasem?

Podobnie może być z produkcjami webvideo. Mało się o tym mówi, mało uwagi zwraca, ale czas dla widza jest rzeczą święta. Najlepiej jest już na początku móc poinformować widza, ile mniej więcej trwać będzie program. Dlatego też na początku powiedziałem, że osiągnąć na YouTube możesz wiele, ale czas będzie ciężko ograć. Z bardzo prostej przyczyny. Na początku nagrania nie masz bladego pojęcia, ile będzie trwał finalny odcinek po montażu.

Myślisz, że przypadkowo nazwałem program DwieMinuty?

Widzisz! Nawet gdy widzom podobał się bardzo odcinek – zwracali nie raz uwagę, że DwieMinuty powinny trwać dokładnie tyle!

To, co jest równie ważnie w kontekście czasu – jest on względy. Dla jednej osoby 5 minut to bardzo krótki okres, dla innej – cała wieczność. To zupełnie inne przemyślenie w kontekście czasu, nad którym możesz się zastanowić. A mianowicie – jaką długość materiału będą chcieli oglądać Twoi odbiorcy?

Pytania pomocnicze:

  • czy są to młodzi ludzie, którzy po szkole chcą na szybko coś obejrzeć?
  • czy ludzie zapracowani, którzy chcą spędzić z Tobą czas przy śniadaniu?
  • czy są to matki z dziećmi, które w międzyczasie puszczą Twój film w tle?

Nad czym możesz się zastanowić?

  • jakiej długości materiały preferuje Twoje grupa odbiorców?
  • w jaki sposób poinformujesz ich o czasie nagrania?

Jak widzisz, osiągnąć na YouTube można wiele, ale czy czas uda nam się ograć?

Przeczytaj również wpis Jak docenić widzów mobilnych na YouTube – Ruch Mobilny, o tym jak ważni są widzowie mobilni i w jaki sposób możemy ich dopieścić?

728x90