Ruch mobilny jest bardzo obserwowany przez specjalistów. Rok w rok czytamy, że kolejny rok będzie rokiem mobile. Jak sprawa wygląda na YouTube? Jak możemy, jako twórcy – docenić ten ruch mobilny? Zapraszam do artykułu!

Ruch mobilny na moim kanale Matt Olech w okresie ostatnich sześciu miesięcy. Widzimy wyraźny jego wpływ.
Dlaczego musimy zwrócić uwagę na ruch mobilny?
Jak widzimy na wykresie – w ostatnich miesiącach na moim kanale Matt Olech – mobilni użytkownicy stanowili większość. Założę się, że jeśli sprawdzisz swoje statystyki – znajdziesz bardzo podobne dane.
Jak docenić widzów mobilnych?
Przede wszystkim trzeba korzystać z takich narzędzi, które będą dostępne dla widzów mobilnych. Najważniejsza z tych opcji to

Po lewej stronie (zaznaczona kwadratem) wyświetla nam się adnotacja widoczna tylko na komputerach, zaś po prawej – karta – widoczna również dla użytkowników mobilnych!
Zobacz, adnotacje na YouTube wyświetlają się tylko widzom, którzy korzystają z komputerów. Użytkownicy mobilni nie mają możliwości kliknięcia w adnotację.
We wpisie Watchtime, czyli jak ogarnąć kanał na YouTube? pisałem, jak przechodzenie z jednego do drugiego filmu może być ważne. Jeśli z jakiegoś powodu nie czytałeś tego wpisu – zrób to teraz nim przeczytasz dalej.
\A jak sprawdzić aktywnych widzów?
Zapewne wiesz, że analityka kanału zawiera informacje o wszystkich użytkownikach. Zatem jak sprawdzić, czy aktywni fani będą oglądać inne filmy z naszego kanału za pomocą kliknięcia w kartę? Pomysł jest bardzo prosty:
Na tej podstawie uzyskasz informację, ile % komentarzy będzie dotyczyło widzów mobilnych. A uwierz mi, Ci, którzy piszą komentarze to najbardziej aktywni fani!
Wyznaję jednak zasadę, że korzystanie z kart jest małą rzeczą, która na pewno nam nie zaszkodzi – może jedynie pomóc. Podobnie myślę z mgr przed nazwiskiem, ale to temat na zupełnie inny wpis ;-)
Wniosek jest prosty:
korzystaj z kart na YouTube! Widzą je nie tylko użytkownicy stacjonarni, ale również i mobilni! Powodzenia!
Pingback: Wreszcie! Ekran końcowy na YouTube! - MATT OLECH BLOG()
Pingback: Co będzie trudno osiągnąć na YouTube? - MATT OLECH()
Pingback: Jak się wybić na YouTube? Checklista - MATT OLECH BLOG()