Wreszcie! Nowość na YouTube! Ekran końcowy.

Ekran końcowy to nowość na YouTube, która została wprowadzona w ostatnich dniach. Jak działa i dlaczego jest ważna z perspektywy YouTubera? O tym w najnowszym wpisie!

Historycznie było… źle.

Jak wiadomo nie od dziś, promocja własnych produkcji bezpośrednimi nakładkami na film była możliwa tylko i wyłącznie z wykorzystaniem kart i adnotacji. Te ostatnie miały jedną, wielką wadę – nie wyświetlały się na urządzeniach mobilnych.

plus Jeśli z jakiegoś powodu nie przeczytałeś wpisu odnośnie wykorzystania kart w filmie nadrób to teraz – zrozumiesz jak działają karty i adnotacje, a co za tym idzie – zrozumiesz ten wpis i ulepszysz swój kanał!

 

Po jakimś czasie YouTube zobaczył, że ruch mobilny stanowi ponad 50% ogólnego ruchu w serwisie. Twórcy nie mieli możliwości promocji innych swoich produkcji, gdyż adnotacje wyświetlały się tylko na komputerach. Zatem wprowadzono… karty. Okazało się prawdopodobnie, że to za mało. Karty wyświetlają się tylko w górnej części, są mało widoczne, zatem sesja naszych widzów na YouTube może być krótsza. Zatem, co YouTube zrobił, żeby zachęcić widzów do zostania dłużej na naszych kanałach?

Ekran końcowy na YouTube - nowość

Ekran końcowy w YouTube – nowość!

Wcześniej, by stworzyć ekran końcowy – tworzyło się specjalną planszę, na którą później nakładało się w serwisie adnotacje.

Od dzisiaj mamy możliwość stworzenia ekranu końcowego z poziomu YouTube! Wchodząc w edycję przykładowego filmu, pojawiła się funkcja ekranu końcowego, która pojawia się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych!

Dzięki tej funkcji, twórcy mają możliwość:

– promocji subskrypcji kanału
– promocji poszczególnych odcinków (nawet odcinków z kanału, które YouTube automatycznie dopasuje do oglądającego!)
– … a nawet promocji zatwierdzonej strony internetowej.

Czym to się różni od kart?

Najważniejsza różnica to fakt wklejenia promocji filmu bezpośrednio na film, a nie jak do tej pory – w mało widocznej karcie na górze. Dodatkowo promocja filmu wybranego przez YouTube to ciekawa sprawa. YouTube w tym wypadku sam dopasuje film do oglądającego, który może go zainteresować.

Jak wygląda efekt końcowy?

Ekran końcowy w YouTube - nowość

Ekran końcowy w YouTube – nowość

  • Polecałbym wyedytować pierwsza stronę najnowszych filmów i jedną stronę najchętniej oglądanych. Do tego sprawdził, które ze starych są ciągle oglądane i tam skupił się na edycji ;-) Mniej roboty a efekt może wyjść bardzo zbliżony ;-)

  • To teraz trzeba wyedytować 100 nagrań :D